Toepassing merkwaarden

De merkwaarden en het verhaal van Utrecht kunnen gebruikt worden in beelden, teksten, presentaties, etc.

Bij het laden van de merkwaarden zijn beelden minstens zo belangrijk als taalgebruik. Hier noemen we een paar voorbeelden van toepassing van de merkwaarden. De komende tijd gaan we met elkaar meer voorbeelden creëren.

Bezoekerscampagne Toerisme Utrecht 'Echt Utrecht"

De campagne vraagt bezoekers en inwoners een selfie te maken op een leuke of bijzondere plek in Utrecht. Zo word je door elkaar geïnspireerd én de selfie is vele extra’s waard bij ondernemers in de stad. De extra’s die worden aangeboden zijn persoonlijk, verbindend en gericht op ontmoeten (welcoming). De campagnestijl is persoonlijk en creatief (inspiring).

 

Promotiefilm Le tour utrecht

Het toepassen van Bright en Inspiring heeft geleid tot de keuze voor animatie, een sector waar Utrecht sterk in is. Het filmpje eindigt met de vorm van een kloppend hart, dat aansluit bij de vorm van het Utrechtse parcours. De makers van het filmpje, Jop, Joris en Marieke waren genomineerd voor een Oscar met  de korte animatiefilm 'A Single Life'.